tisdag 6 mars 2012

Sportsöndag och blogg-glömska

Jag har en brist som bloggare. Jag liksom glömmer bort att blogga om sånt som folk kanske tycker är roligt att läsa om. I söndags hade vi sportsöndag här hemma. Till Andreas stora förtjusning gick det att se sport från kl 08 till midnatt typ, vasalopp, skidskytte, fotboll, fotboll igen, nhl-hockey och nhl-hockey igen.

Sportsöndangen var väl inte höjdpunkten för min del, det var däremot de celebra gäster som avlöste varandra nästan hela dagen. Roligt-roligt!! Vi hade först den övernattande gästen Mattias som fick dubbel pannkaksfrukost med både vanliga och Amerikanska pannkakor. Inte tog jag nått foto på det inte. Sen mitt på dagen kom Robban, Linda och lilla Ella på besök. Jag hade bakat banan och hallonmuffins. Och inte heller slog det mig att jag borde ta bloggbild på, Ella var så söt när hon ville äta tre muffins för att hon ju var just tre år gammal. Underbar logik, jag hade gärna ätit 32 muffins om jag inte vetat konsekvenserna... Senare när det var fotboll på TVn så kom Christoffer hit och då hade jag lagat middag fläskytterfile med ajvar/mango chutneysås samt klyftpotatis bjöds han på.

Nått som också var roligt var att Ebba plötsligt såg TVn och satt still i pappas knä och stirrade på bilden. Pappa hoppas på att det är en liten fotbollssupporter i dagande, mamma hoppas att det inte är så. Räcker med en sportnörd i hushållet.
Annat som jag också glömde att fota och blogga om var att i fredags var jag och Ebba på baby&barn-mässa med goa tjejerna Elin med Alvar, Johanna med Sigrid, Anna-Karin och Linda från mammagänget på nätet som jag lärt känna. På mässan träffa vi även Therese med Tuva samt Alexandra med Lykke och de två har bloggat lite om mässan så kika på deras bloggar om ni vill läsa mer om mässan :-) Mässan var i alla fall kul att besöka, massa grejer att kika på, gjorde några fynd köpte bla en urtjusig dyna att ha i vagnen och små badblöjbyxor åt Ebba. Dessutom fick vi med en massa give aways och provexemplar av massa olika grejer. Ebba skötte sig kanon (som alltid) och låg mest storögt och tittade i sin vagn, men hon var märkbart trött på kvällen sen efter alla intryck och alla människor. Mamman med. Men kul att se det gick så bra att vara iväg på sånna här event med henne också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lysande logik... Fast inte så poppis alla gånger.

Tack för fikat och sällskapet iallafall :)
Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...